8 Aralık 2009 Salı

Peynirli Hamur Kızartması


Geçen gün Narince'de görmüştüm, aklıma düştü ama pazar günü yapmak kısmet olmadı, aksi gibi tüp bitti. Hafif şeylerle geçiştirdik pazar sabahını... Dün yaptım bunu ama tarifte değişikler olarak. Yaş mayam sizlere ömür olmuş ne çok güvendiydim ben o mayaya :)) Mayasız da olur dedim bir cesaret giriştim. Hamuru açarken filan da dualar ediyorum, "Allah'ım, güzel olmuş olsun" diye... :)) Böyle diyorum çünkü hamur deneyeyimim fazla yok, en yakın zamanda kendime güzel bir merdane ve tahta edinmem lazım... :)) Çünkü baklavaya bile merak sardım, şart yani ;)


5 büyük kahve fincanı un
Yarım çay bardağı süt
3 çorba kaşığı sıvı yağ
Yarım fincan ılık su
Tuz,

İçi için;
Peynir,
Yarım demetten az maydanoz
Tuz, kırmızı biber

Unu, tuz, sıvı yağ, süt ve ılık su ile yoğurun. Kıvamına göre biraz daha un ekleyerek ayarlayabilirsiniz. Biraz dinlendirmeye bırakın. Hamur dinlenirken, saplarından ayıklayarak temizlediğiniz maydanozu doğrayın. Bir kapta peyniri ufalayın ve maydanozu da içine katın. Tuz ve kırmızı biberini de ekleyerek karıştırın...

Hamurunuzdan cevizden biraz daha büyük parçalar koparın (göz kararınıza güveniyorsanız, göz kararı koparın). Tahta veya tezgah üzerinde küçük bir oklava yardımıyla bu küçük bezeleri açın. İçine peynirli içten koyarak poğaça şeklinde kapatın ve bir çay tabağı yardımıyla köşelerini düzeltin. Az yağda kızartın. Sıcak servis edin...

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: