27 Ekim 2009 Salı

Ekmek Mantısı


Eşime her zaman derim, az ekmek al diye :) Evde o kadar çok ekmek oluyor ki, bayatlayanı buzluğa atıyorum... Bugün Sema'nın bloğunu gezerken gözüme çarptı. Ee baktım biz de bayat ekmekten çok bir şey yok :) Hemen denemeye karar verdim. Üzerine salça sos yapmadım. Bu kolay güzel tarif icin Sema'ya tekrar teşekkür ediyorum, sanırım sık sık yapılacak bizim evde :))

Malzemeler:

1 Bayat ekmek
1 Büyük kuru soğan
1 Domates
2 Yemek kaşığı salça
Sıvı yağ
1 Kase yoğurt
1-2 Diş sarmısak Tuz
Ekmeği rondodan geçirin. Soğanları küçük küçük doğrayıp yağda kavurun. Salçayı da ekleyip ve kavurun. Tıpkı kısırın sosunu hazırlar gibi:) Diğer taraftan sarmısaklı yoğurdu hazırlayın. Kavurduğunuz soğanları ekmeklerin üzerine dökün . Elinizle yoğurup istediğiniz büyüklükte toplar yapın. Üzerine sarmısaklı yoğurdu dökün.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: