28 Ekim 2009 Çarşamba

İçli Köfte


Adana'da ana yemektir içli köfte... Her yörenin değişik tarifi ve şekili var. Kimi kızartır, kimi haşlar, kimi ceviz koyar, uzar da gider bu liste... Evlendikten sonra tattım bu lezzeti. Cesaret edemiyordum tek başıma yapmaya... 2 çocuk dolaşırken zor diyordum. Bir gün eşim isteyine, kolları sıvadım ve denedim. 2 defa yaptım, birini kayınvalidemden yardım alarak, diğerini tek başıma ;) Çok kişiye yapmadığınız takdirde o kadar da yorucu olmuyor, bunu yapacaksanız yanına sadece mercimek çorba, salata yeterli... En azından burada böyle...

Yarım kilo kıyma
1 kilo soğan
Yarım kilo bulgur
1 su bardağı irmik
1 yemek kaşığı margarin
1 yemek kaşığı biber salçası
Tuz, kimyon
2 bardak su
1 su bardağı un
Bir kaç tane limon tuzu.

Soğanlar küçük küçük doğranır. Kıyma, soğan, bir kaşık margarin kavrulur. Kesinlikle sıvı yağ olmaz. Kavurduğunuz kıymaya da biraz tuz ekleyin.Bulgur ve irmik bir tepsi de iki bardak suyla ıslanır. Biraz yumuşayınca salça, tuz, kimyon koyularak iyice yoğurulur. Kıvamını tutturmak için 1 su bardağı unu ekleyin.Kıymanın kesinlikle soğuk olması gerekiyor yoksa dağılabilir. Hamur da biraz dinlenirse daha güzel olur, benim dinledirmeye vaktim yoktu. İki parmağınızla ortasından açmaya başlayarak yuvarlak bir şekil verin. Kaynamış suya biraz tuz, bir kaç tane de limon tuzu koyun ve bu su da köfteler yüzeye çıkana kadar haşlayın. Sıcak sıcak, çorba ve salatayla servis yapın... Afiyet olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

denedim benim çok hoşuma gitti teşekkürler tarif için