29 Ekim 2009 Perşembe

Revani

Tatlı-pasta delisi ben, ilk denemem de sonuç alamadığım revaniyi tekrar yapmaya karar verdim. Bu sefer iyi araştırdım, bir kaç tarife birden baktım... :) İlk denemem yeni evli olmamdan dolayı acemiliğe gelmişti. Eee şimdi işin püf noktalarını, yemek ayrıntılarını biliyorum. Artık kaçmıyor benden bir şey... :)) Dikkat etmeniz gereken ilk 20 dk fırının açılmaması. Kek-pastalarda bu kuralımdır, ilk 20 dk açmam fırını, düşük ısıda 20 dk dolunca, artırırım biraz ayarını... Püf noktalarına dikkat ederseniz inşaAllah kesin sonuç alırsınız...

3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı yağ
1 su bardağı irmik
2 su bardağı un
2 kabartma tozu
1 vanilya
Üzeri için hindistan cevizi

Şerbeti için:

3 su bardağı su
3 su bardağı şeker
yarım limon suyu

İlk önce şerbet kaynatılıp soğumaya bırakılır. Çok şerbetli seviyorsaniz bir ölçü artırabilirsiniz.Bir kapta ilk önce yumurta ve şekeri mikserle çırpın. Daha sonra sırayla, yoğurt, yağ, irmik, un, en sonda kabartma tozunu ve vanilyayı koyup biraz daha mikserle çıpın. Yuvarlak bir tepsiye dökün ve 200 derecede pişirin.
İlk 20 dk kesinlikle fırını açmayın yoksa söner. 200 derecenin az geldiğini düsünürseniz, ilk 20 dk 200 dereceyle pisirin daha sonra dereceyi artırın. Yüksek sıcaklıkta aniden pişirse hemen yanabilir, hem içi pişmeyebilir hem de kabarmayabilir... Fırından çıkardıktan sonra istediğiniz gibi dilimleyip, soğuk şerbeti sıcak revaniye dökün. Üzerine hindistan cevizini de serpip soğumaya bırakın...

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: