22 Ocak 2010 Cuma

Milföyden Kayıklar


Zaman su gibi akıp geçiyor... 3 gün sonra kızım 3 yaşına giriyor... Ve ben ona yetişemiyorum... Öyle hızlı büyüyor ki, öyle bir hafızası var ki... İnşaAllah büyüdüğünde saliha bir hanımefendi olur...

Hoşuma gitti denedim geçen Pazar kahvaltısına bu kayıkları. Çerez gibi güzel oldu, bir lokmalık zaten. Aperatif olarak siz de yapabilirsiniz... Milföy hamurunu da arttırabilirsiniz kişi sayısına göre. Bir hamurdan 4 tane çıkıyor.


5 tane milföy hamuru
Peynir
Maydanoz
Tuz ve içine az sıvıyağ
1 yumurta sarısı

(Arzuya göre iç malzemesi değişebilir)

Milföyleri dörde bölüyoruz. Peyniri bir kaba ufalıyoruz ve maydanozları ince ince kıyıyoruz. İçine tuzunu ve yağı ekleyip karıştırıyoruz.Kestiğiniz milföylerin bir parçasını alıp ortasına az miktar peynir harcından koyuyoruz. İki ucunu kapatıyoruz, ortası açık kalıyor. Yumurta sarısını da üzerine sürüyoruz. Yağlanmış tepsiye dizip, 250 derece de pişiriyoruz. (Kendi fırın ayarınız nasılsa öyle kullanın, bazı fırınlar değişik oluyor.)
Afiyet olsun...

2 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

nesibecim ben bu kayıkları sanırım mide denizine yolamak istiyorum ellerine sağlık tatlımm

CAHİDE dedi ki...

Rabbim kızlarımızı dediğin gibi salihalardan etsin canım.ellerin dert görmesin leziz olmuşlardır eminim...