16 Kasım 2009 Pazartesi

Fındıklı Kakaolu Kek



Bu keki geçen akşam yaptım. Eşim, Tevhid Eymen'in örümceğini artık İrem'e verelim dedi. Akşam çaya gideriz sen de verirsin hediyeni dedim. Bir gün önceden bir güzel tamir etti örümceği yeğeni için :))
O gün Fırında Karnıbahar'ı da yapmıştım o yüzden ben keki eltimin fırınında pişirdik. Azıcık fazla kalmış kek fırında. Onun dışında güzeldi, hatta yarısını bölüşüp ertesi sabah bile yedik :)) Kaynım sever böyle pasta-kek işlerini, "ben sabahta yerim" diyordu daha tabağındaki bitmeden :))


2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı yağ
1 su bardağı süt
2 kabartma tozu
1 vanilya
Yarım paket kakao
1 kase dövülmüş fındık
Alabildiği kadar un

Yumurta ve şekeri çırpın. Sonra yağı, sütü ilave edin. Fındığı da katıp, akışkan bir kıvamı olana kadar unu ekleyin. Undan sonra kabartma tozu, vanilya ve kakaoyu ekleyip karıştırın. 200 derece fırında ilk 20 dk kesinlikle açmamak kaydıyla pişirin. İlk yirmi dk. dan sonra pişmiş olup olmadığına bakarak dereceyi artırabilirsiniz. Her fırının ayarı farklı çünkü.
Afiyet olsun...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok güzel olmuş . Süper görünüyor..
Hamarat bayansın vesselam :D:D::D:D Becerikli ablam benimmm...

Pek bilemedim yorum yazmayı ama . afola:D


Sümeyra..

Kevser dedi ki...

Bence de süper görünüyor canım :)
İki çocukla bunları yapabiliyor olman, artılara artı ekliyor ; puanımı veriyorum 10 üstünden 10 :)))))))))))

Küçük Sofra dedi ki...

Kevser şimdi bir şımarırım, bir şımarırımmm :))
Teşekkür ederim canım o senin güzelliğin...