18 Kasım 2009 Çarşamba

Tavuk Dolması (İç pilavlı tavuk)


Bu dolmayı ailece yiyecek olsaydık ortasını açacaktım ve öyle resmini çekecektim fakat eşimin misafiri olduğundan dolayı tabaklara ayırmak zorunda kaldım ve ancak tabaktaki haliyle, tüm halini çekebildim. Bir de tavuğu fırın poşetin de pişirdim. Pilavımı tam diri yapamasam da tadı güzeldi. Tarife ek olarak ben bir tane soğan kavurup koydum pilava. Kayınvalidem farklı yapıyor bu dolmayı ve içinde soğan oluyor. Eşime "daha farklı olacak ama yine de içinde soğan olacak" dediğim için koydum soğanı. Kötü de olmadı. İstiyorsanız ekleyebilirsiniz.


1 adet bütün piliç
2 su bardağı pirinç
3 yemek kaşığı tereyağı
2 çorba kaşığı zeytinyağı
3 su bardağı tavuk suyu
1 çorba kaşığı yenibahar
1 tatlı kaşığı karabiber
4 çorba kaşığı dolmalık fıstık
4 çorba kaşığı kuş üzümü
1 tatlı kaşığı tarçın
2 çorba kaşığı nane

Pirinçleri üzerini iki parmak geçecek sıcak su ile 1-2 saat dinlenmeye bırakın. Bu arada fıstığı zeytinyağında kavurun. Fıstıklar pembeleşince üzümü ekleyin. Islattığım pirinçleri nişastası akana kadar yıkayıp üzerine ilave edip 2-3 dk.kavurup, üzerine tavuk suyunu ve tuzu ekleyip, pişirin. Pilav piştikten sonra üzerine baharatların hepsini ilave edin. İyice karıştırıp (tahta kaşığın ucuyla pirinçleri kırıp, ezmeden) telleyip, kağıt havlu yayın, tencerenin kapağınıda kapatıp, demlenmeye bırakın.Pilicin içini güzelce yıkayın. Tuz serpin ve mutfak ipi ile tavuğun boğaz kısmını dikin. Hazırladığınız iç pilavın yarısını içine doldurun. Karnını da dikin. Tavuğu ısıya dayanaklı cam fırın kabına aldım 200 C ısılı fırında yaklaşık 1,5 2 saat pişirin.Servis tabağına kalan iç pilavı alın. Üzerine fırından çıkardığınız tavuk dolmayı yerleştirin. Diktiğiniz karın bölgesini sökün ve sıcak servis yapın.


Afiyet olsun.

3 yorum:

Metin dedi ki...

Ben yedim, yemeyenlerede tavsiye ederim ;)...

Adsız dedi ki...

Bana böyle yemekleri yapmak her zaman oldukça zor ve bir o kadarda zaman alan bir iş gibi görünürdü ,takii bu tarifi deneyene kadar:)))harika oldu hele iç pilavı süperdi:)tarif için tekrar teşekkürler..
münevver YT

Küçük Sofra dedi ki...

Afiyet olsun münevver.
Sen beni iki gündür çok şımartmaya başladın :))Beğendiğinize çokk sevindim..