2 Kasım 2009 Pazartesi

Var mı bundan güzel poğaça?


Merhaba;
4 gündür hastayım ve ilgilenemedim blogla. Zaten sinir edici bir internetim var ne zaman tarif yüklemeye girişsem hat kopuyor... Artık bugün bir yerden başlayayım dedim...

5 senedir poğaça tutturamayan ben, bir ablamın verdiği tarifle ilk defa poğaça tutturdum. Ama lezzetini ne siz sorun ne ben söyleyeyim. Tam aradığım tat... Dün
Demet arkadaşım da denemiş, çok beğenmişler. Poğaça tutturamıyorum diyorsanız bu tarif muhakkak denenmeli ;)
Benden söylemesi... Sonra çok şey kaçırdık demeyin...

2 yaş maya
3 yumurta akı (sarısını da poğaçaların üzerine süreceğiz)
2,5 bardak süt (ısıtılmış olacak)
3 yemek kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
3 çay bardağı sıvı yağaldığı kadar un ( 1 kilodan fazla alıyor)

İç için:

Lor peynir
Maydonoz
tuz

(ya da istğinize bağlı olarak, kıymalı, patatesli olabilir...)

Önce mayayı bir kaba ufalıyoruz, sonra yağ sonra sütü sonra da yumurta aklarını ekliyoruz. Yavaş yavaş ununu da ekliyoruz. Ununu karıştırmadan da tuz ve şekerini ilave ederek üsten aşağıya havalandıra havalandıra yoğuruyoruz. Ne kadar uzun yoğurursak o kadar güzel kıvamını tutturabiliriz... Aceleniz varsa önceden ısıttığınız fırında üstü kapatılmış şekilde 5-10 dk da kabarıyor.Aceleniz yoksa üstünü kapatın koyun köşeye kabarsın. Mayalandıktan sonra istediğiniz şekli verip poğaca yapabilirsiniz. Tuzlu seviyorsanız tuzunu 1 kaşık fazla, şekerli seviyorsanız şekerini 1 kaşık artırın.

Hani yumuşak hamburger ekmekleri olur ya, aynı onun gibi. Bezeleri biraz büyük tutarsanız iç koymazsanız hamburger ekmeği yapmış olursunuz. Arasına istediğinizi koyarak yiyebilirsiniz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: