8 Kasım 2009 Pazar

Simira

Simira'nın değişik versiyonları var öğrendiğim kadarıyla. Karadeniz yemeğidir bu. Ben de bir Karadeniz'liyim sonuçta :)) Ama annem böyle yapıyordu. Anne'den öğrendiklerimden biri de bu :) Tadı çok güzel ama yine de damak zevki her insanın farklıdır. Eltim ne yemek yaptığımı sorunca; "simira" dedim. O ne ya filan dedi. Getireyim tadına bakarsın dedim. Çok beğendi, değişik bir tadı var dedi. Ben bunu yeni evliyken bir kere yapmıştım ama acemiliğe denk geldiğinden güzel olmamıştı, eşim Allah'tan hatırlamadı da yoksa ağzında o tat kaldığından yemem diyebilirdi :)) O da "Simira" ne filan gibi tepki verdi ama bu sefer beğendi...
Gelelim tarifimize...



Yarım kilo taze fasulye
7 orta boy patates
4 diş sarımsak
Yağ, tuz, kırmızı biber

Taze fasulyeleri temizleyip yıkayın. Yıkadığınız fasulyeleri üçe bölün, fasulye yemeği yaptığımız gibi. Bir tencereye su koyup fasulyeleri haşlayın. Başka bir tencereye patatesleri yıkayıp koyuni onları da haşlayın. Fasulye haşlanınca süzün, patatesler de soğuyunca soyun. Bir kabın içinde ilk önce fasulyeleri çatalla ezin, sonra patatesleri ezin, tuzu da ekleyin..
Bir tencereye biraz yağ, kırmızı biber ve dövülmüş sarımsaklarınızı da ekleyip sarımsakların kokusu çıkana kadar kızdırın. Kızmış yağa hazırladığını patates-fasulye ezmesini koyun ve iyice karıştırın. Servis tabağına alın ve isterseniz üzerine biraz yağ ve kırmızı biber ekleyerek servis yapın.

Afiyet olsun.



2 yorum:

rumma dedi ki...

ellerinize sağlık sevgiler..

emine dedi ki...

çok ilginçmiş simira hiç duymamıştım merak ettim nesibe ellerine sağlık görüntü fena değil tadı da güzeldir eminim sen sevdiğine göre mutlaka deniycem