10 Kasım 2009 Salı

Hazır yufka mantısı


MANTI KRİZLERİNE... :)
Evde kalan yufkayla neler yapabilirim, bugün ne yapsam diye düşünürken Şaziye Hanım'ın blogunda bu mantıya rastladım. Hem yeni bir tat öğrenmiş oldum hem de yufkalarım değerlendi. Mantı krizine giriyorsanız zaman zaman, gerçeği gibi olmasa da krizinizi bastıracaktır. Şimdi, "olsa da biraz daha yesem" diyorum :)) Ben ayranı bir su bardağı yaptım ve kalanı da yufkaların üzerine gezdirdim. Et suyu kullanılan tariflere de rastladım ama böyle daha güzel oldu. İçindeki ayran ve yağ karışımı yumuşattı zaten. Ee bir iki saatte beklemek zorunda kalınca yumuşamama gibi bir lüksü olmadı mantımın :) Sonuç olarak çok güzeldi...
Resim için eşime teşekkürlerimle...



4 tane yufka
300 gr kıyma
1 baş soğan(büyük olsun)
tuz, karabiber
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı ayran

Üzerine;
sarımsaklı yoğurt,
tereyağında kızdırılmış nane ve pulbiber

Soğanı rondoda kıyın veya rendeleyin. Kıyma, soğan, tuz ve karabiberi karıştırın. Yufkaları ortadan ikiye bölün ve 8 tane yarım yufka elde edin. Kıymayı da 8 eşit parçaya ayırın. Yarım yufkayı masaya yayın. Üzerine fırçayla önce ayran, daha sonra sıvıyağ sürün. Kenarlarını biraz içe doğru kıvırın. Kıymanın bir parçasını alıp yufkanın geniş kenarına serin. Rulo şeklinde kıvırıp, 2 cm'lik parçalar halinde kesin. Yağlanmış veya pişirme kağıdı serilmiş tepsiye birbirine bitişik olacak şekilde dizin. Üzerine fırçayla sıvıyağ sürün. 180-190 derecede ısıtılmış fırına koyup pembeleşene kadar pişirin. Fırında çıkardıktan sonra servis tabağına alıp üzerine sarımsaklı yoğurt ve tereyağında kızdırılmış pulbiber-nane döküp sıcak olarak servis yapın.

Afiyet olsun...

3 yorum:

Kevser dedi ki...

Harika görünüyor canım ellerine sağlık.
Bloğun yeni olmasına rağmen çok fazla tarif var :) Allah yolunu açık etsin...

ehli.tewhid.mucahide dedi ki...

ya mükemmel qörünüyo yaa bu vallahi bana yapılan bi işkencedir .. bende yapıcam hemenn..

Küçük Sofra dedi ki...

Yedir yegenime yedir.. :))
Beni de işkenceci gibi görme yaa :D Yaparsan yolla bir tabak :D