7 Kasım 2009 Cumartesi

Mercimek köftesi


Evde birşey kalmamış, pazar günü gelmiş. Düşün düşün.... Bloglar arasında dolaşırken
Melek ablamın bloğuna da baktım. Yapayım mı yapmayayım mı derken, eşim nasılsa yer dedim. Asla hayır demez.... Aslında yanına bir yemek daha yapacaktım ama baktım ocak az yanıyor yetişmez dedim ikisi. Köfte de karar kılıp yaptım. İyi de oldu, ilk denemem olmasına rağmen sonuç çok güzeldi. Domatesi ve yeşilliği biraz az o kadar... Yanına bir de tuzlu ayran yaptım... Mmmm... Mis gibi afiyetle yedik... Ballandırıyorum ki, siz de yapın ;)


1 su bardağı mercimek
1.5 su bardağı ince bulgur
1 adet yemeklik soğan
2 adet domates
1 yemek kaşığı biber salçası
2 büyük yemek kaşığı margarin (ben sıvı yağ kullandım)
6 adet taze soğan
yarım bağ maydanoz
1,5 kahve kaşığı kimyon, tuz, karabiber


Mercimeği yıkayıp düdüklüye veya bir tencereye koyun. Üzerini 3 parmak geçecek kadar su koyun, tuz atıp ezilinceye kadar (yaklaşık 10 dk.) pişirin. Pişen mercimeğin kapağını açıp içine bulguru ilave edin ve kapağını kapatıp 15 dakika daha bekletin, arada bir karıştırın. Diğer tarafta soğanı ince doğrayıp margarinde kavurun. Üzerine salçayı ve kabukları soyulmuş suyu çıkarılmış doğradığınız domatesi ilave edip biraz kavurun. Kimyon, karabiber, tuz ilave edip demlenmis mercimeğe katıp iyice karıştırın. İnce doğranmış taze soğanı, maydonozu ilave edip yoğurun. Parmak şeklinde şekil vererek tabağa dizin. Marul ve limon eşliğinde servis edin .

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: