2 Kasım 2009 Pazartesi

Tepside dizme taze fasulye

Bu tarife bir yerde rastlamıştım, "denemeliyim" dedim. Tadı bile çok farklı tencerede pişen yemeğe göre. Üstünde biraz kuru görüntü görünebilir, bu kek tepsisi olduğundan kapağı yok. Üstü açık çok zor pişeceğinden en büyük tenceremin kapağını koydum ama o bile küçük geldi, kenarlarındaki kuru görüntü ondan... Ama tat önemli... :)

1 kilo taze fasulye
3 soğan
4 domates
1 kaşık salça
yarım bardak sıvı yağ
Fasulyeleri temizleyip ister ikiye bölün ister bölmeden yıkayın. Ben altına dizdiklerimi ikiye böldüm, eşim ilk defa göreceği icin "bu ne yaa" diye değisik bir tepki almak istemediğimden (ki hamd olsun almadım). Yine de biraz ikiye kırmadan ayırdım onları da üzerine koydum. Bir tencerede yağ, küçük küçük doğradığınız soğanları ve küçük küçük doğradığınız domatesleri kavurun. Tepsiye bir kat fasulyeleri döşeyin arasına da yaptığınız içi koyun, üzerine bir kat daha fasulyeleri dizin... Bir kapta göz kararı su ve tuzu karıştırın ve fasulyelerin üzerine gelecek kadar suyu koyun. Ocakta suyunu çekene kadar pişirin....Tadı bile tencerede pişen taze fasulyeye göre değişikti, çok hoşuma gitti benim...

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: