5 Kasım 2009 Perşembe

Lahana sarma


Geçen gün hastalanmadan önce yaptığım sarmaydı. İkinci denememdi lahana sarması. İlki iyi bir sonuç değildi, tek başıma bu tür yemekleri ilk önce cesaret edip yapamıyorum, sonra bir deli cesareti geliyor girişiveriyorum. Sıra da mantı var, kısmet bakalım... :)
Bu tabak kayınvalidemin tabağı. Ona götürdüm.

Yarım kilo dolmalık pirinç
1 orta boy lahana
3 domates
Yarım demetten az maydanoz, taze nane ve yeşil soğan
Baharat
1 diş sarımsak
Tuz / yağ
1 orta boy soğan
yarım kaşık biber salçası
Yarım limon

Lahanaları haşlayın. Büyük bir yüzgeçe haşladığınız lahanaları çıkarın, süzülsün. Pirinci yıkayın ve suyunu süzdürmeye bırakın. Bir yandan da domateslerin kabuklarını soyarak küçük küçük doğrayın. Yeşillikleri de yıkayıp doğradıktan sonra soğanı da doğrayın. Limonun suyunu, yağı, tuzu, salçayı, baharatları ve ince doğranmış sarımsakları da ekleyip karıştırın. Tencerenin altına küçük lahanalardan koyun. Sardıklarınızı tencereye dizin. Bittikten sonra üzerine bir tabak kapatın ve tabağı yarılayacak şekilde su koyun. Tencerenin kapağını kapatın ve kısık ateşte pişirin...


Afiyet olsun...


1 yorum:

emine ünal dedi ki...

Nesibeeee seni mimledim hayatım:))