15 Kasım 2009 Pazar

Fırında Karnıbahar


3 günlük aradan sonra merhaba;
Arada sıra da böyle aralar vermek zorunda kalıyorum. Bu sefer ki mecburiyet hastalıktı. Perşembe günü acillik olunca uğraşamadım blogla... Yemek yapasım bile yok bugünler de ama evde yemek bekleyen 2 kişi daha var :)) Kızartmalara biraz ara vermem gerekiyordu o yuzden karnıbaharın kızartması dışında bir yemek bulmam lazımdı. Eşim "yerim herhalde" deyince denedim, güzel de oldu. Görünen patatesleri ben ekledim, borcamın hepsi dolmayınca sosun yarısı boşta kalınca oraya da patates dilimledim. Patatesinden oğlum bile yedi düşünün... :))


1 küçük boy karnıbahar
1 su bardağı yoğurt (ben süt kullandım)
1/2 çağ bardağı sıvıyağ
2 adet yumurta
1 yemek kaşığı un
tuz, pul biber
kaşar peyniri rendesi

Karnıbaharları çiçek çiçek kopararak tuzlu suda haşlayın. Kaşar peyniri hariç tüm malzemeleri güzelce karıştırın. Haşlanan karnıbaharları hazırladığınız bu sosa batırıp, yağlanmış fırın tepsisine dizin. Ya da karnıbaharları fırın tepsisine dizip üzerine sosu da dökebilirsiniz. Üzerine 1-2 parça margarin koyup, 200 derecede 20 dak kadar fırında pişirin. Fırından almadan önce kaşarları üzerine dökün . Kaşarlar eriyip kızarınca fırından çıkarın. Yanında limon, ketçap yada domates sosu ile servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok: