3 Kasım 2009 Salı

Hünkar Beğendi


Kurban yaklaşıyor, etin çok bulunduğu bu zaman da bu yemeği denemenizi tavsiye ederim. Ben Hünkar Beğendi'yi de, Ali Nazik'i de çok seviyorum. Patlıcan ve et birbirine çok yakıştığından herhalde :) Ben patlıcanlarımı közleyip buzluğa attım bile... İsmi değişik olan yemeklerin zor olduğu kanısı vardır ya hani ben bu yemek öyle olmadığını gösteriyor. Eee zahmetli yemek daha güzel oluyor :) Ama her ismi değişik yemek zor değildir ;) Ben yaptığımda eti fazla koymuşum :)


6 patlıcan
Yarım kilo kuzu eti
1 büyük soğan
2 domates
2 biber
Tuz, karabiber
2 kaşık tereyağı
1 kaşık un
1 bardak süt

Patlıcanları 200 derece fırın da ya da ocakta közleyin. Biraz soğuyunca kabuklarını ayırın. Elinizi suya batırarak temizlerseniz daha çabuk temizlenir.
Teflon tava da et suyunu çekene kadar pişirin, küçük küçük doğradığınız soğanı da tavaya ilave edin. Biraz sıvı yağ koyun, ardından biber ve rendelenmiş domatesi ekleyin. Suyunu biraz çekince, su ilave edip kapağını kapatın, böylece 1 saate yakın daha pişirin, tuzunu koyup ocaktan indirin.

Ayrı bir tavada tereyağı ile unu kavurun ,ardından ince ince kıyılmış (ya da robottan geçirebilirsiniz) patlıcanları ilave edin, ardından sütü ilave edip hızlı hızlı karıştırın, son olarakta tuz ve karabiberi de ekleyip ocağı kapatın.

Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: